
ПРАВИЛНИК НА ОНЛАЙН МАГАЗИНА
WINGS24.BG
СЪДЪРЖАНИЕ:
- ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
- ЕЛЕКТРОННИ УСЛУГИ В ОНЛАЙН МАГАЗИНА
- УСЛОВИЯ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА
- ЦЕНИ
- ПРОДУКТИ
- МЕТОДИ И СРОКОВЕ ЗА ПЛАЩАНЕ НА ПРОДУКТИ
- РАЗХОДИ, МЕТОДИ И СРОКОВЕ ЗА ДОСТАВКА И ПОЛУЧАВАНЕ НА ПРОДУКТИ
- РЕКЛАМАЦИИ НА ПРОДУКТИ
- ДОПЪЛНИТЕЛНИ МЕТОДИ ЗА РЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ И ПРАВИЛА ЗА ДОСТЪП ДО ТЯХ
- ПРАВО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОР
- РАЗПОРЕДБИ ЗА ПРЕДПРИЕМАЧИ
- ЛИЧНИ ДАННИ В ОНЛАЙН МАГАЗИНА
- ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Онлайн магазинът www.wings24.bg.ro защитава правата на потребителите. Потребителят не може да се откаже от правата, предоставени му съгласно Закона за правата на потребителите. Разпоредбите на договори, които са по-неблагоприятни за потребителя от разпоредбите на Закона за правата на потребителите, са недействителни и вместо тях се прилагат разпоредбите на Закона за правата на потребителите. Следователно разпоредбите на този Правилник не са предназначени да изключват или ограничават каквито и да е права на потребителите, предоставени им съгласно задължителните законови разпоредби, и всяко съмнение трябва да се тълкува в полза на потребителя. В случай на несъответствие между разпоредбите на този Правилник и горепосочените разпоредби, приоритет имат последните и те трябва да бъдат приложени.
1. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
1.1. Онлайн магазинът, достъпен на адрес www.wings24.bg, се управлява от Wings дружество с ограничена отговорност с капитал от 235,4 хил. PLN, регистрирано в Търговския регистър на Националния съдебен регистър, управляван от Окръжния съд в Бялисток, XII Търговски отдел на Националния съдебен регистър под номер KRS 0000928386, с адрес на седалище и адрес за кореспонденция: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz, NIP 5423261087, REGON 365451702, имейл адрес: office@wingsbrand.com, телефонен номер: 602 32 12 12
1.2. Настоящият Правилник е предназначен както за потребители, така и за предприемачи, които използват онлайн магазина, освен ако конкретна разпоредба от Правилника не е предназначена изключително за потребители или предприемачи.
1.3. Администратор на личните данни, обработвани във връзка с изпълнението на разпоредбите на настоящия Правилник, е Доставчикът на услуги. Личните данни се обработват с цел, в обхвата и въз основа на принципите, посочени в Правилника на онлайн магазина. Предоставянето на лични данни е доброволно. Всяко лице, чиито лични данни се обработват от Доставчика на услуги, има право на достъп до съдържанието им и право да ги актуализира и коригира.
1.5. Продавачът, в максималната степен, позволена от закона, не носи отговорност за прекъсвания в работата на Магазина, причинени от форсмажорни обстоятелства, неоторизирани действия на трети страни или несъвместимост на онлайн магазина с техническата инфраструктура на Клиента.
1.6. Преглеждането на продуктовия асортимент на Магазина не изисква създаване на акаунт. Поръчването на продукти от Клиента от наличния асортимент на Магазина е възможно или след създаване на акаунт съгласно разпоредбите на § 6 от Правилника, или чрез предоставяне на лични и адресни данни, необходими за изпълнение на Поръчката, без създаване на акаунт.
1.7. Крайната сума за плащане от Клиента включва цената на продукта и разходите за доставка (включително таксите за транспорт, доставка и пощенски услуги), за които Клиентът е информиран на страниците на Магазина при подаване на Поръчката, включително и в момента на изразяване на желание за сключване на Договор за продажба.
1.8. Дефиниции:
- РАБОТЕН ДЕН – ден от понеделник до петък, с изключение на официалните празници.
- РЕГИСТРАЦИОНЕН ФОРМУЛЯР – формуляр, наличен в Онлайн магазина, който позволява създаването на акаунт.
- ФОРМУЛЯР ЗА ПОРЪЧКА – Електронна услуга, интерактивен формуляр, наличен в Онлайн магазина, който позволява подаване на Поръчка, включително добавяне на продукти в електронната кошница и определяне на условията на Договора за продажба, включително метод на доставка и плащане.
- КЛИЕНТ – (1) физическо лице с пълна правоспособност, а в случаите, предвидени в приложимото законодателство, и физическо лице с ограничена правоспособност; (2) юридическо лице; или (3) организационно образувание без юридическа правосубектност, на което законът предоставя правосубектност; - което е сключило или възнамерява да сключи Договор за продажба с Продавача.
- ГРАЖДАНСКИ КОДЕКС – Закон за гражданския кодекс от 23 април 1964 г. (Dz.U. 1964 № 16, позиция 93 с последващи изменения).
- АКАУНТ – Електронна услуга, колекция от ресурси в информационната система на Доставчика, идентифицирана чрез индивидуално име (потребителско име) и парола, предоставени от Потребителя, където се съхраняват данните, предоставени от Потребителя, и информация за поръчките, направени от него в Онлайн магазина.
- БЮЛЕТИН – Електронна услуга, услуга за електронно разпространение, предлагана от Доставчика чрез имейл, която позволява на всички потребители автоматично да получават периодично съдържание на последователните издания на бюлетина, съдържащ информация за Продукти, новини и промоции в Онлайн магазина. Кодове за отстъпка от Бюлетина не се комбинират с други промоции.
- ПРОДУКТ – движима стока, налична в Онлайн магазина, която е предмет на Договор за продажба между Клиента и Продавача.
- ПРАВИЛНИК – настоящият правилник на Онлайн магазина.
- ОНЛАЙН МАГАЗИН – онлайн магазинът на Доставчика, достъпен на адрес: www.wings24.ro, базиран на платформата Shoper.
- ПРОДАВАЧ; ДОСТАВЧИК – Wings дружество с ограничена отговорност, регистрирано в Търговския регистър, воден от Окръжния съд в Бялисток, XII Търговски отдел на Търговския регистър под номер KRS 0000928386, със седалище и адрес за кореспонденция: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz, NIP 5423261087, REGON 365451702, имейл адрес: office@wingsbrand.com, телефонен номер: 578625520
- ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА – договор за продажба на Продукта, сключен или който ще бъде сключен между Клиента и Продавача чрез Онлайн магазина.
- ЕЛЕКТРОННА УСЛУГА – услуга, предоставяна електронно от Доставчика на Потребителя чрез Онлайн магазина.
- ПОТРЕБИТЕЛ – (1) физическо лице с пълна правоспособност, а в случаите, предвидени в закона, и физическо лице с ограничена правоспособност; (2) юридическо лице; или (3) организационно образувание без юридическа правосубектност, на което законът предоставя правосубектност; - което използва или възнамерява да използва Електронната услуга.
- ЗАКОН ЗА ПРАВАТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ – Закон от 30 май 2014 г. относно правата на потребителите (Държавен вестник от 2014 г., позиция 827 с последващи изменения).
- ПОРЪЧКА – изявление за намерение на Клиента, направено чрез Формуляра за поръчка, което директно цели сключване на Договор за продажба на Продукта с Продавача.
2. ЕЛЕКТРОННИ УСЛУГИ В ОНЛАЙН МАГАЗИНА
2.1. В Онлайн магазина са налични следните Електронни услуги: Акаунт, Формуляр за поръчка и Бюлетин.
- Акаунт – използването на Акаунта е възможно след изпълнение на три последователни стъпки от Потребителя – (1) попълване на Регистрационния формуляр, (2) натискане на бутона „Създай акаунт“ и (3) потвърждение на желанието за създаване на Акаунт чрез натискане на линка за потвърждение, автоматично изпратен на посочения имейл адрес. В Регистрационния формуляр Потребителят трябва да предостави следните данни: име и фамилия/наименование на фирма, адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава), имейл адрес, телефонен номер и парола. За Потребители, които не са потребители, е необходимо също така предоставяне на наименование на фирмата и данъчен номер.
- Електронната услуга Акаунт се предоставя безплатно за неограничен период от време. Потребителят има възможност по всяко време и без да посочва причина да изтрие Акаунта (да се откаже от Акаунта), като изпрати съответно заявление до Доставчика, по-специално чрез имейл на адрес: office@wingsbrand.com или чрез писмо на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
- Акаунт – използването на Акаунта е възможно след изпълнение на три последователни стъпки от Потребителя – (1) попълване на Регистрационния формуляр, (2) натискане на бутона „Създай акаунт“ и (3) потвърждение на желанието за създаване на Акаунт чрез натискане на линка за потвърждение, изпратен автоматично на предоставения имейл адрес. В Регистрационния формуляр Потребителят трябва да предостави следните данни: име и фамилия/наименование на фирма, адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава), имейл адрес, телефонен номер и парола. За Потребители, които не са потребители, е необходимо също така предоставяне на наименование на фирмата и данъчен номер.
- Електронната услуга Акаунт се предоставя безплатно за неограничен период от време. Потребителят има възможност по всяко време и без да посочва причина да изтрие Акаунта (да се откаже от Акаунта), като изпрати съответно заявление до Доставчика, по-специално чрез имейл на адрес: office@wingsbrand.com или чрез писмо на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
- Формуляр за поръчка – използването на Формуляра за поръчка започва от момента, в който Клиентът добави първия Продукт в електронната кошница в Онлайн магазина. Подаването на Поръчка се извършва след изпълнение на две последователни стъпки – (1) попълване на Формуляра за поръчка и (2) натискане на бутона „Потвърди покупката“ на страницата на Онлайн магазина след попълване на Формуляра за поръчка – до този момент е възможно редактиране на въведените данни (следвайте съобщенията и информацията, налични на страницата на Онлайн магазина). Във Формуляра за поръчка Клиентът трябва да предостави следните данни: име и фамилия/наименование на фирма, адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава), имейл адрес, телефонен номер и данни, свързани с Договора за продажба: Продукт/и, количество на Продукта/Продуктите, място и метод на доставка на Продукта/Продуктите, метод на плащане. За Клиенти, които не са потребители, е необходимо също така предоставяне на наименование на фирмата и данъчен номер.
- Електронната услуга Формуляр за поръчка се предоставя безплатно и е еднократна услуга, която приключва с подаването на Поръчка чрез него или с прекратяването на подаването на Поръчка от Потребителя.
- Бюлетин – използването на Бюлетина се извършва след предоставяне в секцията „Бюлетин“ на страницата на Онлайн магазина на имейл адрес, на който ще бъдат изпращани следващите издания на Бюлетина, и натискане на бутона „Абонирай се“. Можете да се абонирате за Бюлетина и чрез отметка на съответното поле по време на създаване на Акаунт – в момента на създаване на Акаунта, Потребителят се абонира за Бюлетина.
- Електронната услуга Бюлетин се предоставя безплатно за неограничен период от време. Потребителят има възможност по всяко време и без да посочва причина да се отпише от Бюлетина (да се откаже от Бюлетина), като изпрати съответно заявление до Доставчика, по-специално чрез имейл на адрес: office@wingsbrand.com или чрез писмо на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
- Техническите изисквания, необходими за съвместимост със системата, използвана от Доставчика: (1) компютър, лаптоп или друго мултимедийно устройство с достъп до Интернет; (2) достъп до имейл; (3) уеб браузър: Mozilla Firefox версия 11.0 или по-нова, Internet Explorer версия 7.0 или по-нова, Opera версия 7.0 или по-нова, Google Chrome версия 12.0.0 или по-нова; (4) минимална препоръчителна резолюция на екрана: 1024x768; (5) активиране на опцията за запазване на Cookies файлове и поддръжка на Javascript в браузъра.
- Потребителят е задължен да използва Онлайн магазина в съответствие със закона и добрите нрави, като зачита личните права, авторските права и интелектуалната собственост на Доставчика и на трети лица. Потребителят е задължен да предоставя достоверни данни. Забранено е предоставянето на съдържание с незаконен характер.
2.4. Процедура за подаване на жалба:
- Жалби, свързани с предоставянето на Електронни услуги от Доставчика и други оплаквания, свързани с функционирането на Онлайн магазина (с изключение на процедурата за рекламация на Продукт, посочена в точка 6 от Правилника), могат да бъдат подадени от Потребителя, например:
- в писмен вид на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- в електронна форма на имейл адрес: office@wingsbrand.com;
- Препоръчително е Потребителят да включи в описанието на жалбата: (1) информация и обстоятелства, свързани с предмета на оплакването, особено вид и дата на възникване на несъответствието; (2) изискванията на Потребителя; и (3) данни за контакт на лицето, подаващо жалбата – това ще улесни и ускори разглеждането на жалбата от Доставчика. Препоръките, посочени в предходното изречение, са само препоръки и не засягат ефективността на жалбите, подадени без спазване на препоръчаното описание.
- Доставчикът ще отговори на жалбата без забавяне, но не по-късно от 14 календарни дни от датата на подаването ѝ.
3. УСЛОВИЯ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА
- Акаунт – използването на Акаунта е възможно след изпълнение на три последователни стъпки от Потребителя – (1) попълване на Регистрационния формуляр, (2) натискане на бутона „Създай акаунт“ и (3) потвърждение на желанието за създаване на Акаунт чрез натискане на линка за потвърждение, изпратен автоматично на предоставения имейл адрес. В Регистрационния формуляр Потребителят трябва да предостави следните данни: име и фамилия/наименование на фирма, адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава), имейл адрес, телефонен номер и парола. За Потребители, които не са потребители, е необходимо също така предоставяне на наименование на фирмата и данъчен номер.
- Електронната услуга Акаунт се предоставя безплатно за неограничен период от време. Потребителят има възможност по всяко време и без да посочва причина да изтрие Акаунта (да се откаже от Акаунта), като изпрати съответно заявление до Доставчика, по-специално чрез имейл на адрес: office@wingsbrand.com или чрез писмо на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
- Формуляр за поръчка – използването на Формуляра за поръчка започва от момента, в който Клиентът добави първия Продукт в електронната кошница в Онлайн магазина. Подаването на Поръчка се извършва след изпълнение на две последователни стъпки – (1) попълване на Формуляра за поръчка и (2) натискане на бутона „Потвърди покупката“ на страницата на Онлайн магазина след попълване на Формуляра за поръчка – до този момент е възможно редактиране на въведените данни (следвайте съобщенията и информацията, налични на страницата на Онлайн магазина). Във Формуляра за поръчка Клиентът трябва да предостави следните данни: име и фамилия/наименование на фирма, адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава), имейл адрес, телефонен номер и данни, свързани с Договора за продажба: Продукт/и, количество на Продукта/Продуктите, място и метод на доставка на Продукта/Продуктите, метод на плащане. За Клиенти, които не са потребители, е необходимо също така предоставяне на наименование на фирмата и данъчен номер.
- Електронната услуга Формуляр за поръчка се предоставя безплатно и е еднократна услуга, която приключва с подаването на Поръчка чрез него или с прекратяването на подаването на Поръчка от Потребителя.
- Бюлетин – използването на Бюлетина се извършва след предоставяне в секцията „Бюлетин“ на страницата на Онлайн магазина на имейл адрес, на който ще бъдат изпращани следващите издания на Бюлетина, и натискане на бутона „Абонирай се“. Можете да се абонирате за Бюлетина и чрез отметка на съответното поле по време на създаване на Акаунт – в момента на създаване на Акаунта, Потребителят се абонира за Бюлетина.
- Електронната услуга Бюлетин се предоставя безплатно за неограничен период от време. Потребителят има възможност по всяко време и без да посочва причина да се отпише от Бюлетина (да се откаже от Бюлетина), като изпрати съответно заявление до Доставчика, по-специално чрез имейл на адрес: office@wingsbrand.com или чрез писмо на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
- Техническите изисквания, необходими за съвместимост със системата, използвана от Доставчика: (1) компютър, лаптоп или друго мултимедийно устройство с достъп до Интернет; (2) достъп до имейл; (3) уеб браузър: Mozilla Firefox версия 11.0 или по-нова, Internet Explorer версия 7.0 или по-нова, Opera версия 7.0 или по-нова, Google Chrome версия 12.0.0 или по-нова; (4) минимална препоръчителна резолюция на екрана: 1024x768; (5) активиране на опцията за запазване на Cookies файлове и поддръжка на Javascript в браузъра.
- Потребителят е задължен да използва Онлайн магазина в съответствие със закона и добрите нрави, като зачита личните права, авторските права и интелектуалната собственост на Доставчика и на трети лица. Потребителят е задължен да предоставя достоверни данни. Забранено е предоставянето на съдържание с незаконен характер.
2.4. Процедура за подаване на жалба:
- Жалби, свързани с предоставянето на Електронни услуги от Доставчика и други оплаквания, свързани с функционирането на Онлайн магазина (с изключение на процедурата за рекламация на Продукт, посочена в точка 6 от Правилника), могат да бъдат подадени от Потребителя, например:
- в писмен вид на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- в електронна форма на имейл адрес: office@wingsbrand.com;
- Препоръчително е Потребителят да включи в описанието на жалбата: (1) информация и обстоятелства, свързани с предмета на оплакването, особено вид и дата на възникване на несъответствието; (2) изискванията на Потребителя; и (3) данни за контакт на лицето, подаващо жалбата – това ще улесни и ускори разглеждането на жалбата от Доставчика. Препоръките, посочени в предходното изречение, са само препоръки и не засягат ефективността на жалбите, подадени без спазване на препоръчаното описание.
- Доставчикът ще отговори на жалбата без забавяне, но не по-късно от 14 календарни дни от датата на подаването ѝ.
3. УСЛОВИЯ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА
3.1. Сключването на Договор за продажба между Клиента и Продавача се извършва след подаване на Поръчка от Клиента чрез Формуляра за поръчка в Онлайн магазина съгласно т. 2.1.2 от Правилника.
3.2. Цената на Продукта, показана на страницата на Онлайн магазина, е посочена в български лева и включва данъци. Клиентът е информиран за общата цена, включително данъците, на Продукта, който е предмет на Поръчката, както и за разходите за доставка (включително транспортни, куриерски и пощенски услуги) и други разходи. Ако тези разходи не могат да бъдат изчислени, Клиентът ще бъде информиран за задължението да ги поеме на страниците на Онлайн магазина при подаване на Поръчката, включително в момента на изразяване на намерение за сключване на Договора за продажба.
3.3. Процедура за сключване на Договора за продажба в Онлайн магазина чрез Формуляра за поръчка:
- Сключването на Договора за продажба между Клиента и Продавача се извършва след подаване на Поръчка в Онлайн магазина съгласно т. 2.1.2 от Правилника.
- След подаване на Поръчката, Продавачът незабавно потвърждава получаването ѝ и едновременно приема Поръчката за изпълнение. Потвърждението на получаването на Поръчката и приемането ѝ за изпълнение се извършва чрез изпращане на съответен имейл от Продавача до Клиента на предоставения при подаване на Поръчката имейл адрес, който съдържа поне изявленията на Продавача за получаване на Поръчката и приемането ѝ за изпълнение, както и потвърждение за сключването на Договора за продажба. С получаването на този имейл от Клиента, Договорът за продажба между Клиента и Продавача се счита за сключен.
3.4. Съхраняването, защитата и предоставянето на Клиента на съдържанието на сключения Договор за продажба се осъществява чрез (1) предоставяне на настоящия Правилник на страницата на Онлайн магазина и (2) изпращане до Клиента на имейла, споменат в т. 3.3.2 от Правилника. Съдържанието на Договора за продажба също се съхранява и защитава в информационната система на Онлайн магазина на Продавача.
3.5. Срокът за отказ от сключен договор от разстояние е 14 дни.
4. ЦЕНИ
- Цените, показани на продуктовите страници, не включват разходите за доставка. Разходите за доставка са посочени в списъка с разходи и в количката по време на подаване на поръчката.
- Крайната цена е цената, показана за продукта в момента на подаване на поръчката от клиента.
- Общата сума за плащане е видима след избора на метода на доставка преди потвърждението на поръчката.
- Магазинът си запазва правото да променя цените на продуктите, които предлага.
- При промоционални цени, Магазинът показва текущата цена на продукта, цената преди намалението и най-ниската цена през последните 30 дни.
- В случай на промоционални кампании или разпродажба на наличности, поръчките ще се изпълняват на текущите цени, показани на страницата на продукта.
- Промоциите в Магазина не се комбинират, освен ако условията на конкретната промоция не предвиждат друго.
5. ПРОДУКТИ
- Магазинът си запазва правото да въвежда нови продукти и да изтегля съществуващи продукти от офертата.
- Продуктите в Магазина са показани по подразбиране според наличния инвентар, но има възможност за филтриране съгласно наличните филтри на страницата на съответната категория.
- В случай че поръчан продукт не е наличен, Магазинът ще информира клиента за липсата му без забавяне. В такъв случай договорът няма да бъде сключен. Направените плащания ще бъдат върнати без забавяне.
6. МЕТОДИ И СРОКОВЕ НА ПЛАЩАНЕ ЗА ПРОДУКТИ
- Продавачът предоставя на клиента следните методи за плащане по договора за продажба:
- Плащане при доставка.
- Плащане чрез банков превод по сметката на продавача.
- Бързи плащания BLIK.
- Клиентът може да избере следните методи за плащане на поръчаните продукти: плащания BLIK, платежна карта, електронен превод чрез външната платежна система imoje, администрирана от ING Bank Śląski S.A. със седалище в Катовице.
- Срок за плащане:
- Ако клиентът избере плащане чрез банков превод, електронни плащания или плащане с платежна карта, клиентът е длъжен да извърши плащането в рамките на 7 календарни дни от датата на сключване на договора за продажба.
- Ако клиентът избере плащане при доставка, клиентът е длъжен да извърши плащането при получаване на пратката.
- В зависимост от обстоятелствата или текущите бизнес или правни условия, включително споразумения, сключени от WINGS SP Z.O.O. с трети страни, видът на транзакцията или изборът на клиента, плащането може да бъде извършено авансово или при доставка.
- В зависимост от обстоятелствата или текущите бизнес или правни условия, включително споразумения, сключени от WINGS SP Z.O.O. с трети страни, методите за плащане, техните доставчици или други участващи или посреднически субекти могат да бъдат променяни.
- В случай на частична или пълна отмяна на Поръчката, възстановяването на плащането към Клиента се извършва незабавно, но не по-късно от 14 дни от датата на отмяната – изцяло или частично, в зависимост от платената цена.
- Възстановяването на плащането се извършва чрез използване на метода на плащане, използван от Клиента – с изключение на случаите, когато Клиентът изрично е приел друг метод за възстановяване (включително възстановяване в друга банкова сметка).
6.2. Срок за плащане:
- Ако Клиентът избере плащане в брой при лично получаване, плащане чрез банков превод, електронно плащане или плащане с кредитна карта, Клиентът е длъжен да извърши плащането в срок от 7 календарни дни от датата на сключване на Договора за продажба.
- Ако Клиентът избере плащане при доставка, Клиентът е длъжен да извърши плащането при получаване на пратката.
7. РАЗХОДИ, МЕТОДИ И СРОК НА ДОСТАВКА И ПОЛУЧАВАНЕ НА ПРОДУКТА
7.1. Доставката на Продукта е достъпна на територията на Европейския съюз.
7.2. Доставката на Продукта до Клиента е платена, освен ако Договорът за продажба не предвижда друго. Разходите за доставка на Продукта (включително транспортни, куриерски и пощенски такси) са посочени на Клиента на страниците на Онлайн магазина в секцията „Разходи за доставка“ и по време на подаване на Поръчката, включително в момента, в който Клиентът изрази желание за сключване на Договора за продажба.
7.3. Личното получаване на Продукта от Клиента не е възможно.
7.4. Продавачът предоставя на Клиента следните методи за доставка или получаване на Продукта:
- Куриер Packeta - плащане при доставка.
- Куриер Packeta
7.5. Срокът за доставка на Продукта до Клиента е до 7 работни дни, освен ако в описанието на съответния Продукт или по време на подаване на Поръчката не е посочен по-кратък срок. В случай на Продукти с различни срокове за доставка, срокът за доставка е най-дългият посочен срок, който не може да надвишава 7 работни дни. Началото на срока за доставка на Продукта до Клиента се изчислява, както следва:
- Ако Клиентът избере метод на плащане чрез банков превод, електронни плащания или карта – от деня на кредитиране на банковата сметка или разплащателната сметка на Продавача.
- Ако Клиентът избере метод на плащане с наложен платеж – от деня на сключване на Договора за продажба.
7.6. Срок за подготовка на Продукта за получаване от Клиента – ако Клиентът избере лично получаване на Продукта, Продуктът ще бъде готов за получаване от Клиента в срок до 2 работни дни, освен ако в описанието на съответния Продукт или по време на подаване на Поръчката не е посочен по-кратък срок. В случай на Продукти с различни срокове за подготовка за получаване, срокът за подготовка за получаване е най-дългият посочен срок, който не може да надвишава 2 работни дни. Клиентът ще бъде допълнително информиран от Продавача за готовността на Продукта за получаване чрез изпращане на съответен имейл до предоставения по време на подаване на Поръчката имейл адрес. Началото на срока за подготовка на Продукта за получаване от Клиента се изчислява, както следва:
- Ако Клиентът избере метод на плащане чрез банков превод, електронни плащания или карта – от деня на кредитиране на банковата сметка или разплащателната сметка на Продавача.
- Ако Клиентът избере плащане в брой при лично получаване – от деня на сключване на Договора за продажба.
8. РЕКЛАМАЦИЯ НА ПРОДУКТА
(ПРИЛАГА СЕ ЗА ДОГОВОРИ ЗА ПРОДАЖБА, СКЛЮЧЕНИ СЛЕД 25 ДЕКЕМВРИ 2014 ГОДИНА)
8.1. Всички продукти, предлагани от нас, са покрити с гаранция в съответствие с действащото законодателство. Периодът на гаранцията и нейните условия са ясно посочени в гаранционния сертификат, приложен към закупения продукт. Информацията за гаранцията на продукта се намира в продуктовата страница на всеки продукт.
8.2. Основанията и обхватът на отговорността на Продавача към Клиента, в случай че продаденият Продукт има физически или правен дефект (гаранция), са регламентирани от действащото законодателство, особено в Гражданския кодекс (в частност в членове 556-576 от Гражданския кодекс).
8.3. Продавачът е задължен да достави на Клиента Продукт без дефекти. Подробна информация за отговорността на Продавача за дефекти на Продукта и правата на Клиента са посочени на сайта на Онлайн магазина в секцията „Рекламация на стоките“.
8.4. Рекламацията може да бъде подадена от Клиента, например:
- в писмен вид на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- в електронна форма на имейл адрес: reclamatii@wingsbrand.com;
8.5. Препоръчително е Клиентът да включи в описанието на рекламацията: (1) информация и обстоятелства, свързани с предмета на рекламацията, особено вида и датата на възникване на дефекта; (2) искане за начина, по който Продуктът да бъде приведен в съответствие с Договора за продажба, или декларация за намаляване на цената, или за отказ от Договора за продажба; и (3) данни за контакт на лицето, подаващо рекламацията – това ще улесни и ускори разглеждането на рекламацията от Продавача. Изискванията, посочени в предходното изречение, имат характер на препоръка и не засягат ефективността на рекламациите, подадени без препоръчаното описание.
8.6. Продавачът ще отговори на рекламацията на Клиента без забавяне, но не по-късно от 14 календарни дни от датата на подаването ѝ. Ако Клиентът, който е потребител, е поискал замяна на продукта или отстраняване на дефекта или е подал декларация за намаляване на цената, като е посочил сумата, с която трябва да бъде намалена цената, а Продавачът не е отговорил на това искане в срок от 14 календарни дни, се счита, че искането е оправдано.
8.7. Клиентът, който упражнява правата си по гаранцията, е длъжен да достави дефектния Продукт на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
За Клиент, който е потребител, разходите за доставка на Продукта се поемат от Продавача. За Клиент, който не е потребител, разходите за доставка се поемат от Клиента. Ако, поради вида на Продукта или начина на монтаж на същия, доставката на Продукта от страна на Клиента би била прекомерно трудна, Клиентът е задължен да предостави Продукта на разположение на Продавача на мястото, където се намира Продуктът.
9. ИЗВЪНСЪДЕБНИ МЕТОДИ ЗА РЕШАВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИИ И СПОРОВЕ И ПРАВИЛА ЗА ДОСТЪП ДО ТЕЗИ ПРОЦЕДУРИ
9.1. Подробна информация относно възможността за използване от Клиента, който е потребител, на извънсъдебни методи за решаване на рекламации и спорове, както и правилата за достъп до тези процедури, е налична на уебсайта на Службата за защита на конкуренцията и потребителите на адрес: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
9.2. Към Председателя на Службата за защита на конкуренцията и потребителите функционира също така контактна точка (телефон: 22 55 60 333, имейл: kontakt.adr@uokik.gov.pl или адрес за кореспонденция: Pl. Powstańców Warszawy 1, Варшава), чиято задача е, наред с другото, да предоставя помощ на потребителите по въпроси, свързани с извънсъдебното решаване на потребителски спорове.
9.3. Потребителят има следните примери за възможности за използване на извънсъдебни методи за решаване на рекламации и спорове: (1) подаване на заявление за решаване на спор към постоянния арбитражен съд за потребители (повече информация на уебсайта: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) подаване на заявление за извънсъдебно решаване на спор към воеводския инспектор на Търговската инспекция (повече информация на уебсайта на инспектора, отговарящ за мястото на икономическата дейност на Продавача); и (3) помощ от местния (общински) защитник на потребителите или от социална организация, чиято уставна задача е защитата на потребителите (включително Федерацията на потребителите, Асоциацията на полските потребители). Консултации се предоставят, наред с другото, чрез имейл на адрес porady@dlakonsumentow.pl и чрез потребителската телефонна линия 801 440 220 (телефонната линия е достъпна в работни дни от 8:00 до 18:00, таксата за обаждане е според тарифата на оператора).
9.4. На адрес http://ec.europa.eu/consumers/odr е налична платформа за онлайн решаване на спорове между потребители и търговци в рамките на Европейския съюз (платформа ODR). Платформата ODR е интерактивен и многоезичен уебсайт, представляващ единна точка за достъп за потребители и търговци, които търсят извънсъдебно решаване на спор, свързан с договорни задължения, произтичащи от онлайн договор за продажба или договор за предоставяне на услуги (повече информация на сайта на платформата или на интернет адреса на Службата за защита на конкуренцията и потребителите: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
10. ПРАВО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОР
(ПРИЛАГА СЕ ЗА ДОГОВОРИ ЗА ПРОДАЖБА, СКЛЮЧЕНИ СЛЕД 25 ДЕКЕМВРИ 2014 ГОДИНА)
10.1. Купувачът има право да се откаже писмено от сключения договор, без да посочва причини, в срок от четиринадесет дни от датата на сключване на договора, в съответствие със Закона от 30 май 2014 г. (Държавен вестник 2014, № 827 с последващи изменения). В случай на писмен отказ от договора, Клиентът е задължен да върне стоката в срок от четиринадесет дни. Горепосоченото право се прилага и за физически лица, които сключват договор, пряко свързан с тяхната стопанска дейност, когато от съдържанието на този договор е видно, че той няма професионален характер за съответното лице, особено по отношение на предмета на стопанската дейност, която то извършва, съгласно разпоредбите за Централния регистър и информация за стопанската дейност.
10.1. Купувачът има право да се откаже писмено от сключения договор, без да посочва причини, в срок от четиринадесет дни от датата на сключване на договора, в съответствие със Закона от 30 май 2014 г. (Държавен вестник 2014, № 827 с последващи изменения). В случай на писмен отказ от договора, Клиентът е задължен да върне стоката в срок от четиринадесет дни. Горепосоченото право се прилага и за физически лица, които сключват договор, пряко свързан с тяхната стопанска дейност, когато от съдържанието на този договор е видно, че той няма професионален характер за съответното лице, особено по отношение на предмета на стопанската дейност, която то извършва, съгласно разпоредбите за Централния регистър и информация за стопанската дейност.
10.2. Потребителят, който е сключил договор от разстояние, може, в срок от 30 календарни дни, да се откаже от него без да посочва причина и без да понася разходи, освен разходите, посочени в т. 8.8 от Правилника. За спазване на срока е достатъчно да изпрати декларация преди изтичането му. Декларацията за отказ от договора може да бъде направена, например:
- в писмен вид на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- в електронна форма на имейл адрес: office@wingsbrand.com;
10.3. Образец на формуляр за отказ от договора е включен в приложение № 2 към Закона за правата на потребителите и е наличен също така на сайта на Онлайн магазина в секцията „Отказ от договора“. Потребителят може да използва образеца на формуляра, но това не е задължително.
10.4. Срокът за отказ от договора започва да тече:
- за договор, по който Продавачът доставя Продукта, като е задължен да прехвърли собствеността върху него (например Договор за продажба) – от момента, в който потребителят или трето лице, посочено от него, различно от превозвача, влезе във владение на Продукта, а при договор, който: (1) включва няколко Продукта, доставяни отделно, на партиди или части – от момента, в който потребителят влезе във владение на последния Продукт, партида или част, или (2) се състои в редовна доставка на Продукти за определен период – от момента, в който потребителят влезе във владение на първия Продукт;
- за други договори – от деня на сключване на договора.
10.5. В случай на отказ от договор, сключен от разстояние, договорът се счита за недействителен.
10.6. Продавачът е задължен незабавно, но не по-късно от 14 календарни дни от датата на получаване на декларацията за отказ от потребителя, да възстанови всички плащания, направени от потребителя, включително разходите за доставка на Продукта (с изключение на допълнителните разходи, произтичащи от метода на доставка, избран от Клиента, различен от най-евтиния стандартен метод за доставка, наличен в Онлайн магазина). Продавачът извършва възстановяването, използвайки същия метод на плащане, който е използвал потребителят, освен ако потребителят изрично е дал съгласие за друг метод на възстановяване, който не води до разходи за него. В случай на плащане с платежна карта, възстановяването ще бъде извършено по банковата сметка, свързана с използваната за плащане карта. Ако Продавачът не е предложил сам да вземе Продукта от потребителя, той може да отложи възстановяването на плащанията, получени от потребителя, до получаване на Продукта обратно или до предоставяне от страна на потребителя на доказателство за връщането му, в зависимост от това кое събитие настъпи първо.
10.7. Потребителят е задължен да върне Продукта на Продавача или да го предаде на лице, упълномощено от Продавача да го получи, без забавяне, но не по-късно от 30 календарни дни от датата, на която е упражнил правото си на отказ от договора, освен ако Продавачът не е предложил сам да вземе Продукта. За спазване на срока е достатъчно Продуктът да бъде изпратен преди изтичането му. Потребителят може да върне Продукта на адрес: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
10.8. Потребителят носи отговорност за намаляване на стойността на Продукта в резултат на използването му по начин, който надхвърля необходимото за установяване на естеството, характеристиките и функционирането на Продукта.
10.9. Възможни разходи, свързани с отказа на потребителя от договора, които той е задължен да понесе:
- Ако потребителят е избрал метод за доставка на Продукта, различен от най-евтиния стандартен метод за доставка, наличен в Онлайн магазина, Продавачът не е задължен да възстанови на потребителя направените от него допълнителни разходи.
- Потребителят поема директните разходи за връщане на Продукта.
- В случай на Продукт, представляващ услуга, чието изпълнение - по изрично искане на потребителя - е започнало преди изтичането на срока за отказ от договора, потребителят, който упражни правото си на отказ след такова искане, е задължен да заплати за услугите, предоставени до момента на отказа от договора. Сумата за плащане се изчислява пропорционално на обема на предоставените услуги, като се взема предвид договорената в договора цена или възнаграждение. Ако цената или възнаграждението са прекомерни, основата за изчисление е пазарната стойност на предоставените услуги.
10.10. Правото на отказ от договор, сключен от разстояние, не се прилага за потребителя по отношение на договорите:
- предоставяне на услуги, ако Продавачът е изпълнил напълно услугата със съгласието на потребителя, който е бил информиран преди започване на изпълнението, че след изпълнението на услугата от страна на Продавача ще загуби правото си на отказ от договора; (2) при които цената или възнаграждението зависи от колебанията на финансовия пазар, върху които Продавачът няма контрол и които могат да възникнат преди изтичането на срока за отказ от договора; (3) при които предметът на предоставянето е Продукт, който не е произведен предварително, изработен съгласно спецификациите на потребителя или предназначен за удовлетворяване на неговите индивидуализирани нужди; (4) при които предметът на предоставянето е Продукт, който може да се развали бързо или има кратък срок на годност; (5) при които предметът на предоставянето е Продукт, доставен в запечатана опаковка, който не може да бъде върнат след отваряне на опаковката поради причини, свързани със защита на здравето или хигиенни причини, ако опаковката е била отворена след доставката; (6) при които предметът на предоставянето са Продукти, които след доставката, поради естеството си, са неразривно смесени с други неща; (7) при които предметът на предоставянето са алкохолни напитки, чиято цена е била уговорена при сключване на Договора за продажба, а доставката им може да се осъществи само след 30 дни и чиято стойност зависи от колебанията на пазара, върху които Продавачът няма контрол; (8) при които потребителят изрично е поискал от Продавача да дойде при него за извършване на спешни ремонти или поддръжка; ако Продавачът извърши допълнително други услуги, освен тези, поискани от потребителя, или достави Продукти, различни от необходимите резервни части за извършване на ремонта или поддръжката, правото на отказ от договора се прилага за потребителя по отношение на допълнителните услуги или Продукти; (9) при които предметът на предоставянето са аудио или видео записи или компютърни програми, доставени в запечатана опаковка, ако опаковката е била отворена след доставката; (10) относно доставката на вестници, периодични издания или списания, с изключение на договорите за абонамент; (11) сключени чрез публичен търг; (12) относно предоставянето на услуги за настаняване, различни от жилищни цели, транспорт на стоки, наемане на автомобили, кетъринг, услуги, свързани с отдих, развлекателни, спортни или културни събития, ако в договора е посочена дата или период за предоставяне на услугата; (13) относно доставката на цифрово съдържание, което не се съхранява на материален носител, ако предоставянето е започнало със съгласието на потребителя преди изтичането на срока за отказ от договора и след като е бил информиран от Продавача за загубата на правото на отказ от договора.
11. РАЗПОРЕДБИ, СВЪРЗАНИ С ПРЕДПРИЕМАЧИ
11.1. Този раздел от Правилника и включените в него разпоредби се прилагат изключително за Клиенти и Получатели на услуги, които не са потребители.
11.2. Продавачът има право да се откаже от Договора за продажба, сключен с Клиент, който не е потребител, в срок от 14 календарни дни от датата на сключването му. Отказът от Договора за продажба в този случай може да бъде направен без посочване на причина и не създава никакви претенции срещу Продавача от страна на Клиента, който не е потребител.
11.3. В случаите на Клиенти, които не са потребители, Продавачът има право да ограничи наличните методи за плащане, включително да изисква пълно или частично предварително плащане, независимо от избрания метод на плащане от Клиента и от факта на сключване на Договора за продажба.
11.4. В момента на предаване от страна на Продавача на Продукта на превозвача, ползите и рисковете, свързани с Продукта, както и рискът от случайна загуба или повреда на Продукта, преминават към Клиента, който не е потребител. В този случай Продавачът не носи отговорност за загуба, намаляване или повреда на Продукта, настъпили от приемането му за транспорт до доставката му до Клиента, както и за закъснение при транспорта на пратката.
11.5. В случай на изпращане на Продукта до Клиент чрез превозвач, Клиентът, който не е потребител, е длъжен да прегледа пратката своевременно и по обичайния начин за пратки от този тип. Ако установи, че по време на транспорта е настъпила загуба или повреда на Продукта, той е задължен да предприеме всички необходими действия за установяване на отговорността на превозвача.
11.6. Съгласно чл. 558 § 1 от Гражданския кодекс, отговорността на Продавача за гаранцията на Продукта спрямо Клиента, който не е потребител, е изключена.
11.7. В случай на Потребители, които не са потребители, Доставчикът на услуги може да прекрати договора за предоставяне на Електронни услуги с незабавен ефект и без да посочва причини чрез изпращане на съответно уведомление до Потребителя.
11.8. Отговорността на Доставчика/Продавача спрямо Потребителя/Клиента, който не е потребител, независимо от правното ѝ основание, е ограничена – както в рамките на едно искане, така и за всички искания общо – до стойността на платената цена и разходите за доставка по Договора за продажба, но не повече от хиляда лева. Доставчикът/Продавачът носи отговорност към Потребителя/Клиента, който не е потребител, само за типични предвидими щети към момента на сключване на договора и не носи отговорност за пропуснати ползи на Потребителя/Клиента, който не е потребител.
11.9. Всички спорове, възникнали между Продавача/Доставчика и Клиента/Потребителя, който не е потребител, ще бъдат разрешавани от компетентния съд според седалището на Продавача/Доставчика.
11.10. Всеки Купувач, включително предприемач, който закупува с цел, свързана с неговата дейност, но без професионален характер, има право да подава рекламации относно закупените продукти в съответствие с този правилник.
11.12. Рекламацията може да бъде подадена от Потребителя/Клиента, например:
- в писмен вид на адрес: Żółtki Kolonia 38A, 16-070 Choroszcz;
- в електронна форма на имейл адрес: reklamacje@wingsbrand.com;
11.12. Препоръчително е Потребителят/Клиентът да включи в описанието на рекламацията: (1) информация и обстоятелства, свързани с предмета на рекламацията, особено вида и датата на възникване на дефекта; (2) искането за начина, по който Продуктът да бъде приведен в съответствие с Договора за продажба, или декларация за намаляване на цената, или за прекратяване на Договора за продажба; и (3) данни за контакт на лицето, подаващо рекламацията - това ще улесни и ускори разглеждането на рекламацията от Продавача. Изискванията, посочени в предходното изречение, имат характер на препоръка и не засягат ефективността на рекламациите, подадени без препоръчаното описание.
11.13. Продавачът ще отговори на рекламацията на Клиента без забавяне, но не по-късно от 14 календарни дни от датата на подаването ѝ. Ако Клиентът, който е потребител, е поискал замяна на продукта или отстраняване на дефекта, или е подал декларация за намаляване на цената, като е посочил сумата, с която цената трябва да бъде намалена, а Продавачът не е отговорил на това искане в срок от 14 календарни дни, се счита, че искането е оправдано.
11.14. Потребителят/Клиентът е задължен да достави дефектния Продукт на адрес: Żółtki Kolonia 38A, 16-070 Choroszcz.
В случай на Клиент, който не е потребител, разходите за доставка са за сметка на Клиента. Ако, поради вида на Продукта или начина му на монтаж, доставката на Продукта от страна на Клиента би била прекомерно трудна, Клиентът е задължен да предостави Продукта на разположение на Продавача на мястото, където се намира Продуктът.
12. ЛИЧНИ ДАННИ В ОНЛАЙН МАГАЗИНА
12.1. Администраторът на личните данни на Потребителите/Клиентите, събрани чрез Онлайн магазина, е Продавачът.
12.2. Личните данни на Потребителите/Клиентите, събрани от администратора чрез Онлайн магазина, се събират - в съответствие с волята на Потребителя/Клиента - с цел изпълнение на Договора за продажба или договора за предоставяне на Електронни услуги.
12.3. Възможни получатели на лични данни на Клиентите на Онлайн магазина:
- В случай на Клиент, който използва в Онлайн магазина доставка по поща или куриер, Администраторът предоставя събраните лични данни на Клиента на избрания превозвач или посредник за извършване на доставката от името на Администратора.
- В случай на Клиент, който използва в Онлайн магазина методи за електронно плащане или плащане с карта, Администраторът предоставя събраните лични данни на Клиента на избраното лице, което управлява тези плащания в Онлайн магазина.
12.4. Потребителят/Клиентът има право на достъп до съдържанието на своите данни и да ги коригира. Искане за това може да бъде подадено, например:
- в писмен вид на адрес: Żółtki Kolonia 38A, 16-070 Choroszcz;
- в електронна форма на имейл адрес: reklamacje@wingsbrand.com;
12.5. Предоставянето на лични данни е доброволно, но неизпълнението на личните данни, посочени в Правилника като необходими за сключването на Договора за продажба или договора за предоставяне на Електронни услуги, ще доведе до невъзможност за сключване на този договор. Данните, необходими за сключването на Договора за продажба или договора за предоставяне на Електронни услуги, са посочени всеки път на сайта на Онлайн магазина преди сключването на съответния договор.
13. КРАЙНИ РАЗПОРЕДБИ
13.1. Договорите, сключени чрез Онлайн магазина, се сключват на полски език.
13.2. Изменение на Правилника:
- Доставчикът на услуги си запазва правото да изменя Правилника по важни причини, а именно: промени в законодателството; промени в методите на плащане и доставка - доколкото тези промени влияят на изпълнението на разпоредбите на настоящия Правилник.
- В случай на сключване на постоянни договори въз основа на настоящия Правилник (например предоставяне на Електронната услуга - Сметка), изменениeтo на Правилника е задължително за Потребителя, ако са спазени изискванията, посочени в чл. 384 и 384[1] от Гражданския кодекс, а именно: Потребителят е бил правилно уведомен за промените и не е прекратил договора в срок от 14 календарни дни от уведомлението. Ако изменението на Правилника води до въвеждане на нови такси или увеличаване на съществуващите, Потребителят, който е потребител, има право да прекрати договора.
- В случай на сключване на договори въз основа на настоящия Правилник с различен характер от тези, които са постоянни (например Договор за продажба), промените в Правилника няма да повлияят на придобитите права на Потребителите/Клиентите, които са потребители, преди датата на влизане в сила на промените в Правилника. В частност, промените в Правилника няма да засегнат вече направени поръчки или изпълнявани поръчки и сключени, изпълнявани или завършени договори за продажба.
13.3. В случаите, които не са предвидени от настоящия Правилник, се прилагат общите разпоредби на действащото полско законодателство, а именно: Гражданският кодекс; Законът за предоставяне на електронни услуги от 18 юли 2002 г. (Държавен вестник 2002 г. № 144, т. 1204 с последващите изменения); за Договорите за продажба, сключени след 25 декември 2014 г. с Потребители - разпоредбите на Закона за правата на потребителите от 30 май 2014 г. (Държавен вестник 2014 г. № 827 с последващите изменения); и други съответни регулации, които са в сила.